Uudistunut OmaKastelli helpottaa kodin rakentajan arkea
Kastelli-talon rakentajan ja asukkaan oma digipalvelu on uudistunut. OmaKastelli sisältää nyt entistä enemmän tarkkoja ohjeita ja neuvoja, jotka tekevät rakentamisprosessista kevyemmän.
OmaKastelli on ollut Kastelli-talojen rakentajien käytössä jo vuodesta 2014, ja uudistuksessa on keskitytty päivittämään sisältöjä ja taustajärjestelmien toimintaa asiakaspalautteen mukaan.
”Seuraamme asiakkaiden viestejä ja kysymyksiä päivittäin, ja nyt tuntui sopivalta hetkeltä käydä palvelukokonaisuutta läpi ja puuttua asiakkaiden esiin nostamiin kipukohtiin”, kertoo OmaKastellin pääkäyttäjä Kaisa Meriläinen Kastelli-talojen asiakaspalvelusta. Kaikkea uudistuksessa ei haluttu muuttaa. ”OmaKastellin visuaalinen ilme säilyy ennallaan, ja palvelusta voi edelleen lähettää tarjouspyyntöjä Kastelli-rakentajan Tukkuun.”
OmaKastelli jää myös entiseen tapaan asiakkaan käyttöön talon valmistuttua. Tarpeettomat tiedot rakentamisajalta häviävät näkyvistä, mutta OmaKastelli toimii kodin sähköisenä huoltokirjana, jossa ovat varmassa tallessa kaikki rakentamisaikaiset dokumentit ja suunnitelmat. ”Lisäksi asiakas pystyy tallentamaan palveluun kotinsa laitetiedot ja remontit”, Meriläinen sanoo.
Myös viestiliikenne Kastellin suuntaan on helpointa hoitaa OmaKastellin kautta. ”Viestit-osio on nopea tapa lähestyä asiakaspalvelua ja saada apua. Samalla rakentaja voi luottaa, että kaikki viestit pysyvät tallessa yhdessä paikassa”, Meriläinen lupaa.
Ohjeita omakotitalon rakentamiseen nopeasti paikasta riippumatta
OmaKastellin uudistusprosessi alkoi viime vuoden lokakuussa. ”Kävimme tiimin kanssa läpi eri teemoja ja uudistimme jo loppuvuodesta palvelun asiasisältöjä. Ajantasaistimme esimerkiksi rakentamiseen liittyviä neuvoja ja ohjeita”, kertoo projektia koordinoinut Meriläinen.
Alkukeväästä OmaKastelli-tiimi pureutui digipalvelun latausnopeuteen. ”Tietomäärä on omakotitaloprojektissa suuri, ja siksi etsimme tiedonsiirtoon uusia konsteja. Nyt kaikki asiakkaan kannalta olennainen tieto on OmaKastellissa nopeasti saatavilla, myös mobiililaitteilla ja tabletilla.”
Tarkat aikataulutiedot luovat rakentajalle turvallisen olon
Yksi Kastellin asiakkaita eniten kiinnostavista osa-alueista ovat rakentamisen aikataulut. Uudistuksessa OmaKastelliin on lisätty entistä täsmällisempää aikataulutietoa.
”Muutimme logiikkaa, jolla asiakas saa tietoa rakentamisen eri työvaiheista ja tavarantoimituksista. Mitä tarkempaa ja luotettavampaa tietoa pystymme tuottamaan, sitä turvallisempi olo asiakkaalla on”, Meriläinen korostaa.
“Mitä tarkempaa ja luotettavampaa tietoa pystymme tuottamaan, sitä turvallisempi olo asiakkaalla on.
OmaKastelli muistuttaa rakentajan vastuista
Uudistuksessa on kiinnitetty erityistä huomiota keinoihin, joilla rakentamisesta tehdään ensimmäistä kertaa omakotitaloa rakentavalle helpompi ja selkeämpi.
”Asiakkaalle lähtee OmaKastellista aikaisempaa enemmän herätteitä, joilla tiedotamme esimerkiksi eri vaiheiden valmistumisesta”, Meriläinen sanoo. Lisäksi OmaKastelli auttaa asiakasta muistamaan hänen vastuullaan olevat asiat. ”Muistutusviestien avulla haluamme varmistaa, että rakennusprojekti pysyy kaikilta osin aikataulussa.”
Digitaalinen rakentajan palvelu kehittyy koko ajan
OmaKastellin kehittäminen ei pysähdy tähän, koska omakotitalojen rakentaminenkin muuttuu koko ajan. ”Pidämme yhdessä huolta asiakkaistamme ja kehitämme keinoja helpottaa heidän arkeaan sekä rakentamisen aikana että kodin huolto- ja ylläpitovaiheessa”, Meriläinen sanoo.
Kastellin asiakaspalvelussa ollaan uudistuksesta hyvillä mielin. ”Tiedän, että pystymme palvelemaan asiakkaitamme nyt entistä paremmin ja tekemään rakentamisesta heille piirun verran helpompaa!”
Tutustu tarkemmin OmaKastellin tarjoamiin mahdollisuuksiin!